Auto Detailing w Social Media

2 Comments

Agencja marketingowa Media Helpdesk specjalizuje się w promowaniu firm z branży szeroko pojętego auto detailingu.

Kosmetyka samochodowa oferuje obecnie, bardzo praktyczne i zaawansowane technologicznie rozwiązania zapewniające zabezpieczenie powłok lakierniczych, jak i podwozi samochodów. Oprócz tego, oferują takie usługi jak czyszczenie wnętrz samochodów, renowacja i wiele więcej. Dynamicznie rozwijający się trend na dopieszczanie naszych maszyn trzymanych pod kocem w garażu, zaowocowało gwałtownym wzrostem istniejących na rynku miniprzedsiębiorstw z branży auto detailingu.

Przez długi czas zgłębialiśmy kulisy salonów kosmetyki samochodowej, by poznać ich cechy charakterystyczne.

Jakie są zalety Auto Detailingu?

Zaletami prowadzenia studio detailingu samochodowego, są na pewno dość atrakcyjne cenowo usługi, patrząc z punktu widzenia przedsiębiorcy. Wyliczyliśmy średnią z usług oferowanych przez studia kosmetyki samochodowej, wynosiła ona 600 PLN za usługę. Wysoka marża, stosunkowo szybki zwrot z inwestycji. Dodatkowo, jest to praca można powiedzieć tematyczna – mam na myśli fakt, że dla fana motoryzacji często praca przy samochodzie jest czystą przyjemnością. Dodatkowo, daje wiele satysfakcji, dla osoby uzdolnionej manualnie, co więcej w krótkim czasie ukazuje nam się efekt końcowy, dzięki czemu możemy czuć się szybko zadowoleni z pracy. Sam jako fan motoryzacji, odczuwam nie lada satysfakcje z bliskiego kontaktu z branżą auto detailingu i nawet czasem przechodzi mnie myśl, że chciałbym się przynajmniej na jeden dzień zamieć.

A jakie są wady tej branży?

Bez zastanowienia mogę odpowiedzieć, że najczęściej właściciele firm z branży auto detailngu udzielali głównie dwóch odpowiedzi.

1. Brak klientów

2. Duża konkurencja

Nie ma co się czarować, jeśli branża jest opłacalna i daje możliwość zarobienia nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w jeden miesiąc – chętnych na prowadzenie takiego biznesu nie będzie brakować.

Rozkładając problemy na czynniki pierwsze, to jedno z drugim niesamowicie współgra. Jeśli konkurencja jest wysoka, to będą nam podbierać klientów, Jednak sytuacja nie wygląda do końca tak, jak przedstawiona w poprzednim zdaniu. Podczas rozpoznawania branży i pozyskiwania pierwszych klientów, wykonując tak zwany cold calling, czyli obdzwaniając studia detailingu w celu nawiązania kontaktu, okazało się, że co poniektórzy właściciele zmagają się z brakiem klientów, a inni z nadmiarem informując, że mają terminy poumawiane na kilka miesięcy do przodu?

Czy to wynikało z tego, że wykonywali oni swoje usługi gorzej niż konkurencja? Czy używali gorszych środków? Absolutnie nie, najczęściej te studia nie różniły się zbytnio ofertą, ani jakością. Co ciekawe, właściciele, którzy nie mieli wolnych terminów, oferowali usługi drożej niż „słabsza” konkurencja.

W czym zatem tkwił problem?

Najczęściej w PRrze. Wiadomo, że marka, która ma zapchany grafik ma większy budżet niż ci, którzy cieszą się z każdego jednego pozyskanego klienta. Jednak kanały marketingu internetowego w dzisiejszych czasach, oraz zaawansowana technologia jaką mamy pod ręką w zupełności wystarcza, żeby niskim kosztem zaznaczyć nasza pozycję w internecie.

Spójrz, popatrz, wyliczyliśmy średnią usługi firmy z branży auto detailingu, było to 600 PLN. Wyliczana przez nas średnia na potrzeby przygotowania oferty skrojonej pod klienta i tak była zaniżona, ale trzymajmy się tej kwoty.

Teraz zastanów się proszę, czy jeśli wydasz 2 000 PLN na efektowny marketing, to ilu potrzebujesz pozyskać z tego kanału klientów, żeby inwestycja Ci się zwróciła.

Przyjmijmy, że materiałym reklamowym, będzie krótki film wideo, ukazujący kulisy Twojej firmy, odtworzony przez blisko 200 000 osób w Twojej okolicy.

Tworząc profil branży Auto Detailingu rozwiązaliśmy problemy wielu firm, których problemem był brak klientów, proponując stosunkowo niedrogie, szybko zwrotne rozwiązania marketingowe.

Poniżej zamieszczamy link do wideo, ankiety i prezentacji, zawierającej bardzo proste istotne porady dotyczące prowadzenia marki w Social Media. Wypełniając z kolei ankietę możesz nam pomóc zgłębić jeszcze bardziej branże, co pozwoli nam generować jeszcze lepsze efekty. Natomiast materiał wideo, przedstawia efekty, jakie potrafimy wygenerować dla firmy w zaledwie klika dni inwestując nieduże pieniądze.

Prezentacja

Ankieta

Wideo

Zobacz też:

Czy jakikolwiek link przychodzący może zaszkodzić mojemu rankingowi?

Czy SEO jest potrzebne?

Google dyskontuje teraz wszystkie wzajemne linki

Strategiczne wykorzystanie obrazów w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Linki bezwzględne a linki względne – wartość SEO

O nas i tym blogu

Jesteśmy firmą zajmującą się marketingiem internetowym, której celem jest pomaganie naszym klientom w osiąganiu doskonałych wyników w kilku kluczowych obszarach.

Darmowa wycena

Oferujemy profesjonalne usługi marketingowe, które pomagają firmom drastycznie zwiększyć ich wyniki sprzedaży i stać się rozpoznawalną marką.

Zapisz się do naszego newslettera!

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy
2 Comments
  1. Odpowiedz

    Great content! Keep up the good work!

  2. Bonjour, ceci est un commentaire.
    Pour débuter avec la modération, la modification et la suppression de commentaires, veuillez visiter l’écran des Commentaires dans le Tableau de bord.
    Les avatars des personnes qui commentent arrivent depuis Gravatar.

Leave a Comment