Czy jakikolwiek link przychodzący może zaszkodzić mojemu rankingowi?
- 27 września 2021
- marketing
Odpowiedź jest prosta – linki przychodzące nie mogą zaszkodzić rankingowi wyszukiwania. Skąd to wiadomo na pewno? Cóż, po pierwsze, jeśli ruch przychodzący miałby zaszkodzić twojej pozycji, twoi konkurenci będą stale linkować do twojej witryny z farm linków. Taki scenariusz jest poza twoją kontrolą. Z tego powodu Google nie może karać Twojej witryny za jakiekolwiek linki przychodzące.
Z drugiej strony możesz zostać ukarany za nielegalne linkowanie zewnętrzne. Zdecydowanie zaleca się, aby nie zamieszczać linków do żadnej witryny lub grupy witryn, które mogą być zaangażowane w podejrzane lub nieetyczne praktyki wyszukiwania. Może to spowodować umieszczenie na czarnej liście przez Google, co ostatecznie zrujnuje Twoją strategię SEO. Unikaj takiej sytuacji za wszelką cenę i upewnij się, że wszystkie linki zewnętrzne wskazują na zaufane i wiarygodne źródła.
Będąc związanym z branżą internetową przez dużą część mojego życia zawodowego, poświęciłem dużo czasu na badanie i przeglądanie Internetu oraz czytanie stron internetowych, głównie w celu badania projektów klientów, ale także okazjonalnego użytku osobistego. Jedyną rzeczą, która mnie najbardziej rozczarowuje, jest pozorny brak myślenia w tworzeniu strony internetowej i jej celu, co z kolei stwarza straconą szansę dla wielu e-biznesów na odniesienie sukcesu.
Moje osobiste spojrzenie na e-biznes i jego strony internetowe jest takie, że jeśli nie są dumni ze swoich stron internetowych i nie okazują swoim klientom pasji do tego, co robią, są szanse, że nie będą dumni ze swoich produktów, a zabraknie również pasji do zapewniania dobrej obsługi klienta.
Musisz pamiętać, że Twoja strona internetowa jest bezpośrednim odzwierciedleniem Ciebie i Twojej firmy. Wygląd Twojej witryny jest najważniejszym czynnikiem określającym Twój potencjalny wskaźnik sukcesu. Krótko mówiąc, jeśli Twoja witryna nie wygląda na pierwszy rzut oka profesjonalnie lub przyjemnie, większość ludzi założy, że Twoje produkty i/lub usługi mają podobny niski standard.
Na drugim końcu skali można wpaść w pułapkę przesadzania z projektem i nadmiernie komplikować sprawy za pomocą kosztownej, krzykliwej grafiki. Możesz skończyć z świetnie wyglądającą i bardzo estetyczną stroną internetową, ale istnieje niebezpieczeństwo, że Twoja strona może okazać się zawodna, a czasami ładowanie może trwać zbyt długo. Nie ma nic gorszego dla klienta niż próba odwiedzenia wolno ładującej się witryny, a większość z nich zamyka okno przeglądarki z całkowitą frustracją. Jestem pewien, że będziesz w stanie poćwiczyć, ostatecznie będzie to kosztować Twój biznes.
Inną ważną kwestią (jeśli nie najważniejszą) przy projektowaniu strony internetowej jest treść. Nie tylko linki, ale zadowolenie z pasją, względnością i zrozumieniem dla klienta. Kiedy ktoś szuka czegoś konkretnego i odwiedza Twoją witrynę, odwiedza ją z jakiegoś powodu. Twoja witryna ma coś, czego chcą, niezależnie od tego, czy jest to Twój produkt, usługa i/lub informacje. Jeśli nie są w stanie uzyskać tego, czego szukają, przechodzą do następnej witryny i tak dalej. Aby odwiedzający mogli zostać i rozejrzeć się po Twojej witrynie, musisz podać im powód. Dostarczenie im wysokiej jakości treści pozwoli osiągnąć ten cel.
Było niezliczona ilość innych list i artykułów na temat błędów w projektowaniu stron internetowych, ale z perspektywy projektanta sporządziłem własną listę kilku pułapek, na które należy zwrócić uwagę, rozważając projektowanie strony internetowej lub zakup szablonu. Pamiętaj, że najskuteczniejsze są proste, przejrzyste, informacyjne i dobrze zaprojektowane strony. Jeśli prowadzisz obecnie e-biznes, a sprzedaż nie jest taka, na jaką liczyłeś, rozważ powyższe i poświęć trochę czasu na otwarte i uczciwe spojrzenie na swoją stronę. Wydawanie pieniędzy na ulepszanie witryny jest znacznie lepszą inwestycją niż wyrzucanie pieniędzy na reklamę i sprzedaż witryny, która po prostu nie jest wystarczająco dobra, aby sprzedawać Twój produkt lub usługi.
Jeśli szukasz szablonu lub niestandardowej strony internetowej, pamiętaj o powyższym i bądź przygotowany na zadawanie pytań wybranemu projektantowi lub dostawcy szablonu, aby upewnić się, że ciężko zarobione pieniądze nie zostaną zmarnowane na gorszy projekt, który zawiera którekolwiek z powyższych. Zadawanie pytań nie będzie cię kosztować ani grosza, a dzięki temu w dłuższej perspektywie można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Poprawne przygotowanie witryny za pierwszym razem ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia oszczędności czasu i pieniędzy. Im wcześniej Twoja strona internetowa zacznie działać prawidłowo, tym szybciej będziesz mógł czerpać korzyści z udanego e-biznesu.
Głównym błędem, który popełniają nowicjusze, jest umieszczenie nazwy swojej strony internetowej w tekście zakotwiczenia. O ile Twoja witryna nie zawiera słów kluczowych, jest to strata doskonałego linku. Pamiętaj, że Google przywiązuje bardzo dużą wagę do tych tekstów Anchor i zawsze powinny używać Twoich słów kluczowych.
Drugim błędem jest próba umieszczenia każdego słowa kluczowego w tekście zakotwiczenia i udostępnienia go wszystkim. W tej technice są dwa błędy. 1.) Google przypisuje wagę każdemu słowu w tekście zakotwiczenia, więc jeśli jest dużo słów wypełniających (częstych w długich zdaniach), „rozcieńczą” one Twoje słowa docelowe.
Według dwóch ostatnich badań przeprowadzonych przez Forrester Research i Gartner Group, witryny e-commerce tracą każdego roku od 1,1 do 1,3 miliarda dolarów przychodów z powodu klikania klientów spowodowanych powolnym ładowaniem witryn. Jeśli strona ładuje się zbyt długo, potencjalny klient nie będzie czekał. Ostateczne koszty Twojej firmy.
Upewnij się, że w kodzie HTML każdej strony Twojej witryny internetowej znajdują się odpowiednie tagi META. Tagi META to kod HTML, który umożliwia wyszukiwarkom określenie, jakie słowa kluczowe są istotne dla określonej witryny. Około 80 procent całego ruchu w witrynie pochodzi z ośmiu głównych wyszukiwarek. Dobrym pomysłem byłoby upewnienie się, że odrobiłeś pracę domową i w pełni rozumiesz, jak zoptymalizować strony internetowe przed zaprojektowaniem witryny. To na dłuższą metę oszczędzi ci wielu bólów głowy. Więcej informacji na temat tagów META można znaleźć w samouczku zatytułowanym „Budowanie witryny”.
Zachowaj ostrożność podczas wybierania kolorów tła i tekstu. Zajęte tło utrudnia czytanie tekstu i odciąga uwagę od tekstu. Zawsze bądź spójny z motywem tła na każdej stronie witryny. Twoja strona powinna być ładnie zorganizowana i jednolita przez cały czas. Pamiętaj, że kolory wpływają na Twój nastrój, a także na odwiedzających. Jasne kolory, takie jak żółty i pomarańczowy, sprawiają, że stajesz się bardziej radosny lub szczęśliwy, podczas gdy kolory takie jak niebieski i fioletowy działają uspokajająco. Ciemne kolory, takie jak brąz i czerń, działają przygnębiająco. Dobrą zasadą jest używanie kolorów w zależności od rodzaju efektu, który chcesz osiągnąć.
Twoja strona główna powinna wyraźnie informować odwiedzających o tym, co oferujesz. Ile razy odwiedziłeś witrynę i nigdy nie zorientowałeś się, co dokładnie sprzedaje? Jeśli Twój potencjalny klient nie może znaleźć Twojego produktu lub usługi, na pewno nie będzie tracił czasu na jego szukanie. Przejdą do następnej witryny i prawdopodobnie nigdy nie wrócą. Odwiedzają Twoją witrynę w określonym celu. Chcą czegoś, co oferuje Twoja witryna. Niezależnie od tego, czy jest to informacja, produkt czy usługa.
Zaprojektuj swoją witrynę tak, aby była łatwa w nawigacji. Umieść linki nawigacyjne razem u góry, dołu, lewej lub prawej strony strony. Użyj tabel, aby starannie dopasować swoje linki. Jeśli planujesz używać przycisków graficznych do poruszania się po witrynie, pamiętaj, że z każdą grafiką, którą dodasz do swojej strony, załadowanie strony zajmie znacznie więcej czasu. Jeśli masz tylko kilka linków nawigacyjnych, użycie przycisków graficznych będzie w porządku. Jeśli masz ponad sześć linków, rozsądnie byłoby po prostu użyć linków tekstowych, aby skrócić czas ładowania.
Jeśli musisz używać ramek, używaj ich oszczędnie. Ramki, jeśli nie zostaną odpowiednio użyte, mogą sprawić, że Twoja witryna będzie wyglądać nieprofesjonalnie. Unikaj zmuszania odwiedzających do przewijania z boku na bok, aby wyświetlić zawartość. Może to być bardzo irytujące i spowodować odejście gości. Jeśli musisz użyć ramek, zaoferuj odwiedzającym wybór. Ramki wersety Bez ramek. Postaraj się ograniczyć liczbę kliknięć potrzebną do przejścia ze strony głównej na dowolną inną stronę w witrynie do czterech. Pamiętaj, że odwiedzający mogą wejść na Twoją witrynę z innych stron niż główna. Zawsze miej dobre linki nawigacyjne na każdej stronie i umieść logo swojej firmy na każdej stronie.
Zaprojektuj wysokiej jakości e-book, aby dać go swoim odwiedzającym. To nie jest takie trudne, jak się wydaje. Jeśli potrafisz stworzyć stronę internetową, możesz stworzyć e-booka. Skupienie się na e-booku powinno uzupełniać twoją stronę internetową. Po prostu napisz o swojej pasji. Jeśli Twoją pasją jest sprzedaż, możesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, projektując e-booka, który będzie kompletnym przewodnikiem szkoleniowym w zakresie sprzedaży. Jeśli Twoją pasją jest biznes w domu, możesz napisać e-booka o tym, jak założyć własny biznes w domu. Jeśli piszesz o swojej prawdziwej pasji, nie powinieneś mieć problemu z wymyśleniem czegoś, o czym możesz pisać. Aby uzyskać więcej informacji na temat e-booków, przeczytaj artykuł zatytułowany „Jak utworzyć e-booka i zwiększyć ruch w witrynie, rozdając go”.
Będąc związanym z branżą internetową przez dużą część mojego życia zawodowego, poświęciłem dużo czasu na badanie i przeglądanie Internetu oraz czytanie stron internetowych, głównie w celu badania projektów klientów, ale także okazjonalnego użytku osobistego. Jedyną rzeczą, która mnie najbardziej rozczarowuje, jest pozorny brak myślenia w tworzeniu strony internetowej i jej celu, co z kolei stwarza straconą szansę dla wielu e-biznesów na odniesienie sukcesu.
Dowiedz się więcej o optymalizacji strony – SEO
O nas i tym blogu
Jesteśmy firmą zajmującą się marketingiem internetowym, której celem jest pomaganie naszym klientom w osiąganiu doskonałych wyników w kilku kluczowych obszarach.
Darmowa wycena
Oferujemy profesjonalne usługi marketingowe, które pomagają firmom drastycznie zwiększyć ich wyniki sprzedaży i stać się rozpoznawalną marką.
Zapisz się do naszego newslettera!
Więcej na naszym blogu
Zobacz wszystkie wpisyOstatnie wpisy
- Remarketing & Lookalike 10 lutego 2022
- Czy wiesz do czego służy Pixel Facebooka? 9 lutego 2022
- Auto Detailing w Social Media 27 września 2021
Pingback: Google dyskontuje wszystkie wzajemne linki - Media Helpdesk
Pingback: Auto Detailing w internecie. Praktyczne porady
Pingback: Czy optymalizacja SEO jest potrzebna? | Media Helpdesk
Pingback: Linki bezwzględne a linki względne- Media Helpdesk
Pingback: Włączenie brandingu firmy i SEO - Media Helpdesk
Pingback: Wykorzystanie obrazów pod kątem wyszukiwarek Media Helpdesk