Czy wiesz do czego służy Pixel Facebooka?

1 Comment

Pixel Facebooka czym jest?

Wiele osób słyszało o Pixelu Facebooka, ale tak naprawdę mało kto wie jak on działa, a jeszcze mniej osób wie jak go wykorzystywać w praktyce.

W prostych słowach Pixel Facebooka to krótki kawałek kodu, który wklejamy na naszą stronę internetową w sekcji <head>. Za pomocą tego skryptu możemy śledzić aktywność użytkowników Facebooka na naszej stronie internetowej.

Okej, ale co to w zasadzie znaczy?

Zacznijmy od początku.

Każda strona internetowa to tak naprawdę wiązanka dziwnych zapisów – skryptów, czyli scenariusza. Popularnie nazywamy je kodami. Informatycy tworzą scenariusze z kodów i w ten sposób powstaje nasza strona internetowa.

Pixel Facebooka jest właśnie takim kawałkiem kodu, który możemy dodać do scenariusza, żeby zbierał dla nas dane o użytkownikach Facebooka odwiedzających naszą witrynę internetową.

Rozumiesz już o co chodzi? Po instalacji, Pixela Facebooka, w Menadżerze zdarzeń, możesz podejrzeć, jakie działania użytkownicy Facebooka wykonują na Twojej stronie internetowej.

Jakie dane możemy zbierać za pomocą Pixela Facebooka?

Istotną kwestią jest to, że naprawdę możesz sprawdzić jakie konkretne czynności są wykonywane na Twojej stronie www. To znaczy, że możesz skonfigurować w jaki sposób Pixel ma śledzić aktywności. Facebook daje nam możliwość skonfigurowania 6 zdarzeń i to na ich podstawie będą dostarczane dane w Twoim menadżerze reklam.

Tak jak na poniższym przykładzie, skonfigurowaliśmy powyższe zdarzenia:

  1. Sygnał
  2. Załadowanie strony
  3. Wyświetlenie zawartości strony głównej
  4. Wyświetlenie skonfigurowanej podstrony
  5. Dodanie do koszyka
  6. Zainicjowanie przejścia do kasy

Co nam to mówi w praktyce? Wiemy, że około 4,2 tysiąca osób, weszło w jakąkolwiek interakcję z naszą stroną. W tym przypadku prawdopodobnie wszystkie te osoby kliknęły w reklamę, która przenosiła na stronę www.

Następnie mamy informację o tym, ile osób wyświetliło zawartość strony, było to 2,4 tysiąca osób. Czyli ponad połowa osób, która przeszła z reklamy na stronę internetową, zaczekała, aż strona załaduje się do końca i wyświetli swoją zawartość.

Następna informacja mówi nam o tym ile osób przejrzało stronę główną. Tych osób było 252.

Kolejna informacja, dotyczy tego ile osób weszło w odpowiednią, skonfigurowaną zawartość. Tych osób było 47.

25 osób dodało wybrane produkty do koszyka.

Natomiast 18 osób zainicjowało przejście do kasy w sklepie.

Co nam mówią dane zbierane przez Pixel Facebooka?

Dane zbierane za pomocą Pixela Facebooka mogą być istotne w wielu aspektach, nie tylko marketingowych, ale dotyczących planów sprzedażowych firmy, prognoz finansowych czy dysponowania budżetem na reklamę.

W branży e-commerce, która dodatkowo wspiera swoje działania kampaniami reklamowymi w mediach społecznościowych, jest podstawowym narzędziem, służącym do analizy swoich działań marketingowych. Zarówno agencje marketingowe, jak i wewnętrzne działy marketingu w firmach potrafią wyciągnąć naprawdę wiele informacji na temat odbioru swoich produktów przez potencjalnych klientów.

Przeanalizujmy sobie zatem dane zebrane na powyższych przykładach.

Jedynie 252 osoby, z liczby 2 400, po wyświetlenie strony internetowej przejrzało jej zawartość. Dobremu analitykowi powinna w tym momencie zapalić się lampka, jedynie 1% osób, które znalazło się na stronie internetowej, zainteresował widok strony głównej na tyle, by przejrzeć ją dalej. W dalszej kolejności, analityk przygotowuje raport ze swoich obserwacji i przekazuje ją do działu odpowiedzialnego za wygląd strony internetowej, by ją poprawili. Widzisz? Już mamy połączenie, z działem projektowym, raport powinien zostać również złożony do działu finansowego, który przygotuje raport dla zarządu, który na jego podstawie zaplanuje wydatki na najbliższy okres.

Jak możemy jeszcze wykorzystać zebrane dane?

Oprócz analiz skuteczności, dane zebrane przez Pixel Facebooka są podstawą do skutecznego remarketingu. Dane te są przede wszystkim wykorzystywane przy tworzeniu reklam. Opierając się powyższym przykładem, widzimy, że kilka osób włożyło swoje zakupy do koszyka, jednak nie dotarli do kasy i nie dokonali zakupu. Możemy ustawić kampanię remarketingową w taki sposób, by wyświetlić reklamę osobom, które włożyły swoje zakupy do koszyka. Przypomnimy się im z ofertą i na przykład zaproponujemy im kod rabatowy. W ten sposób kod rabatowy otrzymają tylko te osoby, które wcześniej włożyły zakupy do koszyka, a nie wszyscy użytkownicy, którzy byli na naszej stronie internetowej lub nowi użytkownicy, którzy widzą po raz pierwszy naszą reklamę.

Zakres zastosowań Pixela Facebooka jest naprawdę szeroki i jeśli korzystamy z kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, powinniśmy dobrze znać jego działanie, by w jak największym stopniu optymalizować nasz budżet reklamowy.

Zainstaluj i skonfiguruj swój Pixel Facebooka razem ze mną! 👇

Pixel Facebooka – Instalacja i Konfiguracja

O nas i tym blogu

Jesteśmy firmą zajmującą się marketingiem internetowym, której celem jest pomaganie naszym klientom w osiąganiu doskonałych wyników w kilku kluczowych obszarach.

Darmowa wycena

Oferujemy profesjonalne usługi marketingowe, które pomagają firmom drastycznie zwiększyć ich wyniki sprzedaży i stać się rozpoznawalną marką.

Zapisz się do naszego newslettera!

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy

Leave a Comment