SEO nie jest nauką ścisłą. Staje się to widoczne, gdy próbujesz włączyć zarówno SEO, jak i branding do strategii. Ten proces jest co najmniej żmudny. Z jednej strony SEO zajmuje się lokowaniem słów kluczowych i fraz. Z drugiej strony branding dotyczy lojalności i kultury firmy. Włączenie obu stron osłabia znaczenie obu. Ale wyeliminowanie jednego lub drugiego może nie spełnić wszystkich celów strategicznych i marketingowych.
Jeszcze raz należy podkreślić, że SEO to szereg wskazówek, a nie nauka ścisła. To powiedziawszy, poniższe zalecenie może być wykorzystane do zaspokojenia obu stron równania. Ogólnie rzecz biorąc, słowa kluczowe i frazy (tj. SEO) powinny pozostać w centrum uwagi każdej firmy na wczesnym etapie, podczas gdy włączenie brandingu firmy powinno pojawić się później w ewolucji. Jest to po prostu ogólne stwierdzenie i nie powinno być brane słowo w słowo.
Rozumowanie jest dość proste. Na początku nikt nie zna nazwy Twojej firmy, ale być może szukają Twoich produktów lub usług. Innymi słowy, chcesz kierować reklamy na słowa kluczowe i frazy, które skupiają się wokół Twojej oferty, a nie Twojej firmy. Kiedy budujesz lojalność i wiarygodność, branding staje się ważniejszy. W tym momencie możesz chcieć włączyć komunikaty korporacyjne, aby wzmocnić relacje z klientami i wzbudzić zaufanie do swojej marki.
Ostatnia myśl o brandingu: jeśli wyszukiwarka wpisze nazwę Twojej firmy, prawdopodobnie i tak znajdzie Twoją witrynę. Wynika to głównie z tekstu kotwicy i linków zwrotnych. Dlatego optymalizacja pod nazwą firmy w większości przypadków nie ma większego znaczenia.
Zobacz też:
Czy jakikolwiek link przychodzący może zaszkodzić mojemu rankingowi?
Google dyskontuje teraz wszystkie wzajemne linki
Strategiczne wykorzystanie obrazów w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
O nas i tym blogu
Jesteśmy firmą zajmującą się marketingiem internetowym, której celem jest pomaganie naszym klientom w osiąganiu doskonałych wyników w kilku kluczowych obszarach.
Darmowa wycena
Oferujemy profesjonalne usługi marketingowe, które pomagają firmom drastycznie zwiększyć ich wyniki sprzedaży i stać się rozpoznawalną marką.
Zapisz się do naszego newslettera!
Więcej na naszym blogu
Zobacz wszystkie wpisyOstatnie wpisy
- Remarketing & Lookalike 10 lutego 2022
- Czy wiesz do czego służy Pixel Facebooka? 9 lutego 2022
- Auto Detailing w Social Media 27 września 2021