Czy SEO jest potrzebne?

5 Comments

Prosta odpowiedź na pytanie dotyczące obowiązku optymalizacji SEO brzmi „nie” – przesyłanie do wyszukiwarki nie jest konieczne. Większość dzisiejszych wyszukiwarek (zwłaszcza Google) przeszukuje i indeksuje strony, korzystając z linków. Korzystając z tej logiki, pojedynczy link przychodzący z dowolnej już zindeksowanej strony będzie identyfikować Twoją stronę w wyszukiwarce. Następnie, jeśli ta strona zawiera linki do innych stron w Twojej witrynie, zostaną one również zaindeksowane… i tak dalej. Z tego powodu linkowanie przychodzące jest bardzo ważne.

W rzeczywistości pozyskiwanie linków zwrotnych może być najważniejszym elementem SEO. Teoretycznie jednak właściciel witryny nie powinien „wyszukiwać” ani „polować” na linki. Jeśli prezentowane treści są interesujące, użyteczne i/lub ważne, istnieje naturalna tendencja wśród internautów do linkowania do informacji. To podstawa algorytmu Google PageRank. Z całym szacunkiem, zgłoszenie witryny do wyszukiwarek nie zaszkodzi. Poza tym wiąże się to tylko z około 5 minutami dodatkowej pracy, zakładając, że poddajesz się tylko dużym facetom.

A raz wystarczy… nie musisz przesyłać swojej witryny więcej niż raz. Nie pomaga ani nie powoduje szybszego ani częstszego indeksowania witryny. Należy zauważyć, że przesłanie witryny do Google, Yahoo, MSN i wielu innych nie kosztuje. Wiele firm SEO twierdzi, że za indeksację trzeba zapłacić. Tak nie jest i trzymałbym się z daleka od tych firm. Są głodni pieniędzy i nie dbają o twój najlepszy interes. Czy kiedykolwiek rozważałbyś wyjazd na wakacje przez cały kraj bez mapy? Wystarczająco trudno jest znaleźć drogę w niektórych miejscach z mapą. Czy byłoby to trudne, gdybyś spróbował tej przygody bez niej? Jednak to jest dokładnie to, co ludzie robią każdego dnia w świecie online. Próbowali budować własne firmy online, nie mając mapy drogowej do sukcesu.

Potem, po miesiącach lub latach po prostu wędrowania po Internecie, poddają się frustracji i rezygnują. Odchodzą, mówiąc, że Internet im nie działa. Powodem, dla którego to nie zadziałało, jest to, że nie podnieśli mapy i nie podążali za nią! Nie musisz przegrać w losowaniu online. Poniżej podam dziesięć kroków, które pomogą Ci zaplanować kurs i rozpocząć we właściwym kierunku. Nie jest to wszystko, co musisz wiedzieć na dowolnym odcinku wyobraźni, ale da ci podstawową podstawę, na której możesz budować. Potraktuj to jako mapę zysków z marketingu internetowego dla początkujących.

1. Wybierz rynek docelowy

Największym błędem popełnianym przez większość ludzi podczas zakładania firmy jest to, że wybierają produkt, a następnie próbują znaleźć ludzi, którzy chcą go kupić. Jeśli jest to kierunek, z którego wyruszasz w swoją podróż, to idziesz w przeciwnym kierunku niż miejsce docelowe. Mądre firmy działają według innej koncepcji. Najpierw wybierają rynek, a potem produkt, którego szukają. Innymi słowy, zamiast próbować znaleźć potencjalnych klientów, którym mogą sprzedać swój produkt, znajdują ukierunkowanych potencjalnych klientów, a następnie pytają ich, co chcą kupić.

Nawet nie myśl o rozpoczęciu działalności, dopóki nie dowiesz się dokładnie, skąd będziesz zdobywać potencjalnych klientów. Pomyśl najpierw o docelowych klientach. Następnie możesz wymyślić produkt dla tych osób. Czy wolałbyś mieć 1000 odsłon dziennie w swojej witrynie dla ogółu odbiorców, czy 10 odsłon dziennie ludzi, którzy są zdesperowani i gotowi zapłacić każdą cenę, aby kupić Twoje produkty? Jeśli jesteś sprytny, wybierzesz ludzi gotowych do zakupu!

2. Opracuj produkt

Następnie musisz opracować produkt lub usługę dla tego rynku. Nie wskakuj po prostu na modę programów partnerskich, gdy dojdziesz do tego kroku. Istnieją trzy główne sposoby sprzedaży produktu online:

A. Tworzysz swój własny ekskluzywny produkt.

To najlepsza okazja, jaką masz. Jeśli opracujesz własny produkt, możesz wybrać jego cenę, sprzedać prawa do przedruku innym osobom, założyć program partnerski itp. Nie mów mi, że nie możesz tego zrobić. Dziesiątki tysięcy innowacyjnych przedsiębiorców wykorzystało własne produkty informacyjne, aby rozpocząć swoją karierę. Możesz. Jestem pewien, że przez całe życie nauczyłeś się czegoś, czym możesz się podzielić w produkcie typu How-To.

Być może znasz kogoś, kto ma odpowiednią wiedzę na temat produktu typu How-To, i możesz zaoferować pomoc w stworzeniu produktu, jeśli oboje podzielicie się prawami do niego. Nie przeskakuj tej okazji i nie mów, że nie da się tego zrobić.

B. Kupujesz prawa do produktu lub JV dla produktu offline.

Możesz kupić prawa do udanych produktów za 500 $ – 20 000 $. Jeśli ktoś inny stworzył produkt, o którym wiesz, że Twój rynek docelowy jest zainteresowany, zaoferuj mu wysoką opłatę z góry za prawa do niego. W ten sposób możesz otrzymać własny produkt i nigdy nie będziesz musiał płacić ani grosza w tantiemach. Możesz także przeszukiwać czasopisma, które czyta na Twoim docelowym rynku, i szukać produktów, które sprzedają ludzie. Następnie zadzwoń do nich i poproś o wyłączne prawa internetowe do ich produktu za określony procent zysków lub opłatę z góry.

C. Dołączasz do programu partnerskiego.

Jeśli dopiero zaczynasz online, może to być dobry wybór. Musisz jednak pamiętać, że nie oferuje on takiego potencjału zysku, jak tworzenie własnego produktu lub uzyskanie praw do niego. Wybierając program partnerski, upewnij się, że jest to coś, bez czego Twój docelowy rynek nie może się obejść. Absolutnie muszą to mieć. Zwróć także szczególną uwagę na zyski, które otrzymujesz z każdej sprzedaży. Jeśli otrzymasz tylko 5% prowizji od sprzedaży książek o wartości 10 USD, zarobisz tylko 50 centów na klienta. Potrzeba by 2000 klientów, żeby tylko wyprodukować 1000 dolarów zysku. Nie możesz zarabiać takich pieniędzy w Internecie! Szukaj droższych produktów i wyższych prowizji… zwłaszcza prowizji w przedziale 25% lub wyższym.

3. Utwórz USP

Stwórz unikalną pozycję sprzedaży dla swojego produktu lub usługi. Zbyt wiele firm próbuje być online firmami „ja też”. Nie możesz być jak następny facet i oczekiwać zysku w globalnej gospodarce. Samo przejście do witryny następnego faceta w celu zamówienia jest zbyt łatwe dla twoich klientów.

Musisz stworzyć niepowtarzalność swojego produktu lub oferty. Co możesz zaoferować, czego nikt inny nie może? Czy możesz zaoferować lepsze gwarancje, lepszą obsługę klienta, więcej wsparcia technicznego, szybszą wysyłkę lub niższe ceny. Pomyśl o czymś, co odróżni Cię od wszystkich Twoich internetowych konkurentów i opowiedz szczegółowo, co to jest.

4. Wybierz nazwę domeny i usługę hostingową

Następnym krokiem jest wybranie nazwy domeny, która opisuje Twoją firmę, USP i ofertę. Postaraj się, aby były jak najkrótsze i jak najbardziej opisowe. Unikaj używania myślników lub błędów w pisowni swojego produktu. Obie te rzeczy spowodują, że użytkownicy opuszczą część Twojej domeny, jeśli ją wpiszą. Ktoś inny będzie uzyskiwał bezpłatny ruch, na który ciężko pracowałeś. Do hostingu osobiście wybieram Virtualis, ponieważ mają najszybszą obsługę klienta i wsparcie techniczne w branży. Przetestuj je. Odpowiedzą w ciągu godziny… o każdej porze 24 godziny na dobę. Żadna inna firma, w której byłem, nawet się nie zbliżyła!

5. Stwórz stronę przyjazną dla klienta

Następnym krokiem w tym procesie jest stworzenie strony internetowej i udostępnienie jej światu. Jeśli planujesz prowadzić biznes internetowy na pełen etat, polecam nauczyć się samodzielnie zaprojektować witrynę za pomocą jednego z kilkudziesięciu programów, które są łatwo dostępne w każdym sklepie z oprogramowaniem. Zaoszczędzisz tak dużo pieniędzy, jeśli będziesz mógł sam wykonać pracę nad samą edycją w miarę rozwoju witryny. Jeśli Twoja główna firma jest offline i dodajesz tylko dodatkowy dochód, możesz rozważyć zatrudnienie profesjonalisty, który zrobi dla Ciebie witrynę.

Projektując swoją stronę zawsze miej na uwadze klienta. Podaj formularze zamówień dla zamówień online kartą kredytową. Spraw, aby wszystkie linki były łatwe do zrozumienia. Staraj się, aby Twoja witryna była prosta. Myśl jak klient, a nie właściciel firmy. Twoi klienci nie są tak zainteresowani Twoją firmą jak Ty. Upewnij się, że korzyści płynące z Twojej witryny i Twojego USP znajdują się na samej górze witryny. Ponad połowa internautów nigdy nie opuszcza pierwszego ekranu pełnego informacji. Musisz więc jak najszybciej przekazać im potrzebne informacje. Zasady dla każdego rodzaju działalności to Benefity, Benefity i więcej Benefitów

6. Zaoferuj gratis

Jednym z głównych kluczy do rozwoju ruchu i sprzedaży w Twojej witrynie jest oferowanie zawsze jakiegoś rodzaju gratisów jako czynnika przyciągającego. Na przykład oferuję dziesiątki bezpłatnych raportów, prognoz pogody, wiadomości i nie tylko. Moim największym czynnikiem przyciągającym w ciągu ostatnich 8 miesięcy były jednak dwa bezpłatne e-booki, które oferujemy na naszej stronie osobom, które subskrybują ten biuletyn. Musisz wymyślić freebie bez względu na rodzaj biznesu, w którym się prowadzisz. Utwórz bezpłatny raport i rozdaj go. Dodaj tablicę ogłoszeń lub inny rodzaj programu CGI na swojej stronie. Daj darmowe demo swojego oprogramowania. Stwórz coś, co możesz rozdać za darmo w swojej witrynie, aby przyciągnąć odwiedzających.

7. Rozpocznij własną listę zgłoszeń

Prawie każdy pełnoetatowy marketer internetowy, którego znam, opracował własną listę e-mailową typu opt-in. Dla większości z nich jest to cotygodniowy biuletyn, który rozsyłają e-mailem. Dla innych może to być wskazówka dnia. Inne osoby mogą po prostu mieć listę, do której wysyłają ważne aktualizacje. Bez względu na to, co zdecydujesz się zrobić, szanse będą po Twojej stronie, jeśli skoncentrujesz się na tworzeniu listy lojalnych subskrybentów e-maili.

Bardzo rzadko klienci robią u Ciebie zakupy przy pierwszej wizycie w Twojej witrynie. Większość z nich znajdzie się na Twojej liście, spędzi kilka tygodni lub miesięcy, a potem kupi od Ciebie. Muszą cię poznać, zanim zechcą wydać z tobą swoje pieniądze. Odkryłem, że najskuteczniejsze leady pochodzą z reklam offline. Możesz na przykład kupić reklamy w popularnym czasopiśmie skierowanym do Twojej firmy. Możesz także kupić pocztówkę w jednej z talii kart. Załóż spółdzielnię i zdobądź 10 innych osób, które będą się z Tobą reklamować i wyświetlać własne reklamy za darmo. Leady offline, które trafiają do Twojej witryny, często okazują się mieć znacznie wyższy odsetek kupujących niż jakakolwiek z metod reklamy online.

Po złożeniu naszego krótkiego, 10-etapowego zarysu masz podstawową mapę do stworzenia własnej internetowej historii sukcesu. Nie rozważałbyś wyjazdu bez mapy. Więc nie próbuj grać sam online bez mapy. Zupełnie nowy e-book Terry’ego Dean’s Fr-e „10 szybkich i łatwych sposobów na zwiększenie zysków z KAŻDEJ witryny internetowej w ciągu jednej nocy!” Ujawnia więcej przetestowanych i sprawdzonych sekretów marketingu internetowego niż 99% dostępnych płatnych produktów… Pokazuje krok po kroku, jak zwiększyć ruch, zmniejszyć wydatki i przebić zyski.

Zobacz też:

Czy jakikolwiek link przychodzący może zaszkodzić mojemu rankingowi?

Czy SEO jest potrzebne?

Google dyskontuje teraz wszystkie wzajemne linki

Strategiczne wykorzystanie obrazów w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Linki bezwzględne a linki względne – wartość SEO

O nas i tym blogu

Jesteśmy firmą zajmującą się marketingiem internetowym, której celem jest pomaganie naszym klientom w osiąganiu doskonałych wyników w kilku kluczowych obszarach.

Darmowa wycena

Oferujemy profesjonalne usługi marketingowe, które pomagają firmom drastycznie zwiększyć ich wyniki sprzedaży i stać się rozpoznawalną marką.

Zapisz się do naszego newslettera!

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy

Leave a Comment