Remarketing & Lookalike

No Comments
Re-marketing & Look alike

Remarketing? Co to znaczy?

Remarketing, to słowo składające się z przedrostka „re”, pochodzący z języka angielskiego, oznaczający wtórną czynność, tak jak na przykład przy słowie reaktywacja. Drogą dedukcji możemy w takim razie wysunąć tezę, że słowo remarketing oznacza nic innego jak wtórny marketing lub ponowna reklama.

Co to tak naprawdę oznacza. Podstawowymi terminami w branży marketingowej to „zimny kontakt” i „ciepły kontakt”. Wyjaśnijmy sobie zatem co znaczy pierwszy z nich.

Zimny kontakt, to zupełnie nowy odbiorca naszej reklamy. To osoba, która nie zna naszej firmy, naszych produktów, nigdy o nas nie słyszała i do takich osób kierujemy reklamy, które mają na celu dopiero przedstawić naszą markę.

Ciepły kontakt to z kolei taki, który wcześniej już miał styczność z naszą marką. Takie osoby, miały już wcześniej okazję poznać nasze produkty czy usługi. Są to osoby, które widziały naszą reklamę, były na naszej stronie internetowej, kupiły wcześniej nasze produkty. Krótko mówiąc to są osoby, które już nas znają.

Jakie to ma znaczenie w marketingu?

Skategoryzowanie swoich odbiorców ma ogromne znaczenie w marketingu i procesach sprzedażowych. Zarówno w jednym i drugim, tworzymy spersonalizowane oferty. Do zimnych kontaktów musimy przygotować taką ofertę, by ta osoba zapragnęła na szych produktów. Takiego zimnego klienta musimy przeprowadzić przez cały lejek sprzedażowy w rozmowie lub kampanii marketingowej. Musimy przykuć uwagę naszego odbiorcy, wzbudzić jego zainteresowanie, sprawić by chciał on kupić nasz produkt, a następnie przekonać go dlaczego to właśnie u nas powinien dokonać zakupu.

Natomiast rozmowa z ciepłym klientem, czyli takim, który miał okazję już nas poznać przebiega zupełnie inaczej. Takiemu klientowi musimy się jedynie przypomnieć z ofertą, przekonać go że był zadowolony z naszych produktów lub, że ich potrzebuje, bo przecież wcześniej interesował się naszą marką. Nie musimy już takiego klienta prowadzić za rękę i przedstawiać mu wszystkich korzyści – on już to wie. Jedynie musimy sprawić, by jeszcze raz zainteresował się naszą ofertą.

Tutaj przewagę nam daje poprzednie doświadczenie z takim klientem. Jeśli był on zadowolony z naszych usług czy produktów, prawdopodobnie skorzysta z nich ponownie. Co więcej, po wielu analizach kontaktu z moimi klientami doszedłem do wniosku, że nie liczy się tylko jakość produktu czy usługi. Najważniejsze jest zainteresowanie klientem. Żyjemy w czasach, gdzie co chwilę każdy chce nam coś sprzedać. Jak odmawiamy zakupu, sprzedawca nas zostawia i szuka następnego potencjalnego klienta i więcej nie mamy już z nim kontaktu. Natomiast klienci chcą, żebyśmy o nich pamiętali, bardziej niż za produkt czy usługę, nasz potencjalny klient będzie gotowy zapłacić nam za poświęcony czas i zainteresowanie.

Dlatego remarketing jest potocznie nazywany follow-up’em, czyli krótko mówiąc przypominajką.

Czym są natomiast Lookalike’i?

Look alike to jest już termin z kolei mocno zakorzeniony w świecie marketingu. Mam nadzieje, że wyjaśnię Ci, dlaczego w tym wpisie zostały poruszone dwie kategorie celów reklamowych, czyli remarketing i look alike.

Jak jesteśmy w stanie stworzyć kampanię na remarketing, to oznacza dla nas, że mamy znamy już swojego klienta. Potrafimy do niego dotrzeć, z wykorzystaniem wielu inteligentnych narzędzi, jakie oferuje nam technologia. Potrafimy mierzyć zdarzenia i aktywności użytkowników Facebooka na naszej stronie internetowej za pomocą na przykład Pixela Facebooka. I właśnie z grupy ciepłych odbiorców, czyli takich, do których możemy skierować reklamę z celem na remarketing, możemy stworzyć grupę podobnych odbiorców czyli Lookalike.

Look alike, znowu mamy tutaj tłumacznie z języka angielskiego, słowo „look” oznacza „wyglądać”, natomiast słowo „alike” oznacza „podobnie”.

Algorytmy Facebooka są dużo inteligentniejsze od nas i wiedzą o wiele więcej o nas niż my sami. W sieci śledzona jest niemal każda nasza aktywność, co pozwala algorytmom stworzyć profil naszej osoby i włożyć nas do konkretnego worka z innymi użytkownikami mającymi podobne zainteresowania do moich. Trywializując, algorytmy Facebooka wiedzą dokładnie jakie tematy, produkty, filmy czy książki interesują mnie i Ciebie.

Zaczynasz już łapać o co chodzi?

W marketingu ma to ogromne znaczenie. Jeśli mamy już zebrane dane o naszych dotychczasowych klientach, możemy skierować reklamę, do osób, które są podobne do naszych klientów. Przedstawię to na przykładzie:

  1. Użytkownik A interesuje się motoryzacja i szuka felg samochodowych.
  2. Użytkownik B ma takie same zainteresowanie jak użytkownik A i szuka takiego samego produktu.
  3. Firma XYZ wyświetla swoje reklamy w mediach społecznościowych i udało jej się wyświetlić reklamę użytkownikowi A, który dokonał zakupu
  4. Reklama firmy XYZ, była ustawiona z takim zasięgiem, że nigdy nie zostałaby wyświetlona użytkownikowi B, jednak firma zbiera dane o swoich użytkownikach i mogła stworzyć reklamę w taki sposób, by wyświetlała się ona innym użytkownikom, podobnym do użytkownika A.
  5. Algorytmy Facebooka dobrze wiedzą, że użytkownik A i B, szukają podobnego produktu, dlatego reklama firmy XYZ zostanie wyświetlona użytkownikowi B, na podstawie zebranych informacji o użytkowniku A.
  6. W ten sposób, obaj użytkownicy dokonali zakupu w firmie XYZ, mimo, że reklama pierwotnie miała dotrzeć tylko do użytkownika A.

Ciekawe? Mam nadzieję, że tak. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym w jaki sposób ustawić kampanie na re-marketing i jak utworzyć grupy podobnych odbiorców, obejrzyj poniższe nagranie wideo! 👇

O nas i tym blogu

Jesteśmy firmą zajmującą się marketingiem internetowym, której celem jest pomaganie naszym klientom w osiąganiu doskonałych wyników w kilku kluczowych obszarach.

Darmowa wycena

Oferujemy profesjonalne usługi marketingowe, które pomagają firmom drastycznie zwiększyć ich wyniki sprzedaży i stać się rozpoznawalną marką.

Zapisz się do naszego newslettera!

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy

Leave a Comment